*
*

X

Заказать работу

оценка заказа бесплатно

Гумарыстычныя песні беларускага народа

дипломные работы, Белорусский язык и литература

Объем работы: 54 стр.

Год сдачи: 2014

Стоимость: 50 бел рублей (1613 рф рублей, 25 долларов)

Просмотров: 735

 

Не подходит работа?
Узнай цену на написание.

Оглавление
Введение
Заключение
Заказать работу
ЗМЕСТ

УВОДЗІНЫ 3
ГЛАВА 1. НАРОДНАЯ ПЕСНЯ ЯК ФОРМА НАРОДНАЙ МАСТАЦКАЙ ТВОРЧАСЦІ 5
1.1. Народная мастацкая творчасць як асяроддзе фарміравання народнай песенна-музычнай творчасці 5
1.2. Станаўленне народнай песні як самастойнай формы народнай творчасці 14
1.3. Класіфікацыя народных песень 19
ГЛАВА 2. ГУМАРЫСТЫЧНЫЯ ПЕСНІ ЯК ВІД НАРОДНАЙ БЕЛАРУСКАЙ ПЕСНІ 27
2.1. Кампазіцыя беларускіх гумарыстычных песень 27
2.2. Сродкі мастацкай вобразнасці ў беларускіх гумарыстычных песнях 39
ЗАКЛЮЧЭННЕ 50
CПІС ВЫКАРЫСТАНАЙ ЛІТАРАТУРЫ: 52
УВОДЗІНЫ

Беларускі народ нават у цяжкія часы, насуперак усяму злому і змрочнаму трымаўся і трымаецца веры ў шчасце, перамогу дабра над злом, жыцця над смерцю. У гэтым яму дапамагае жартоўная песня. Яе смех гучыць
вясёла, бадзёра. Жартоўная песня«можа служыць доказам таго, наколькі жывучая творчасць нашага народа ў яго слове, як ён па-майстэрску ўмее карыстацца гэтым словам для выказвання ўсяго таго, што яго радуе, цешыць і весяліць» [22].
Беларуская жартоўная песня мае багатую гісторыю. Указваючы на старадаўнасць беларускай песеннай творчасці, вядомы этнограф, фалькларыст і мовазнавец-лексікограф І. Насовіч лічыў, што яна нясе ў сабе «прыгажосць выказаных пачуццяў простага народа» [18, с. 47].
Беларускія гумарыстычныя песні належаць да ліку найбольш жыццяздольных: трапны, дасціпны, вяселы гумар ратуе ix ад забыцця i занядбання, нягледзячы на не зусім сучасны характар некаторых сюжэтных сітуацый, бытавых рэалій i вобразных характарыстык. Апрача таго, шырокае бытаванне радыцыйных жартоўных песень у нашы дні тлумачыцца ў значнай меры ix здольнасцю да ідэйна-тэматычнага абнаўлення, здольнасцю ўключацца ў сучасны эмацыянальна-псіхалагічны кантэкст.
Гэты цыкл народнай лірыкі ахопліваепеснірознага зместу i рознай эмацыянальнай афарбоўкі: матывы сацыяльна-грамадскага сумяшчаюцца ў ix з матывамі маральна-бытавымі, а смех з'едлівы, востра ipaнічны перамяжоўваецца са смехам бяскрыўдным, дабрадушным, нязлосным. Сатырычнаму асмяянню падлягаюць перш за ўсё прадстаўнікі варожай народу сацыяльнайпсіхалогіі, носьбіты маралі, чужойiнепрымальнай для працоўнага чалавека. У іншых жа выпадках сатыра саступае месца гумару — там, дзе трэба пакпіць з незлачынных заган чалавечага характеру,пасмяяцца з нейкага недарэчнага ўчынку, неабачлівага кроку або проста пацешыцца з дасціпнай выдумкі, з вясёлай неверагоднай гісторыі. У вельмі багатай спадчыне жартоўных народ¬ных песень пераважаюць менавіта творы дабрадушна-вясёлага зместу.
Аб’ект даследавання – беларускія народныя песні....
ЗАКЛЮЧЭННЕ
Станаўленне жанру жартоўных песень грунтавалася на эстэтычных традыцыях «смешных» абрадавых песень. Частка адарвалася ад абраду, але
не знікла бясследна. Некаторыя творы пачалі працягваць самастойнае жыццё
ў пазаабрадавых межах. У выніку гэтага працэсувельмі рана пачаў звужацца круг уласна абрадавых песень і засталіся песні велічальныя, гуллівага і жартоўнага характару. Хрэсьбінныя, вясельныя, купальскія песні пачалі выконвацца незалежна ад календара ці абраду.Адначасова ў рэпертуары музычнага фальклору часцей асядала пазаабрадавая песня.
Жартоўныяпесні як самастойнае жанравае ўтварэннеў гicторыі народнай паэзіі адносяцца да параўнаўча маладых. Для фарміравання гэтага жанру, зрэшты, як i для іншых жанраў пазаабрадавай лірыкі, неабходны былі пэўныя грамадска-псіхалагічныя перадумовы, а іменна: выдзяленне чалавечай асобы з гурту, духоўнае выслабаненне яе з палону старажытных калектыўных уяўленняў i традыцый, усведамленне ёю магчымасці уласнага,acaбicтaгa рэагавання, бачання, успрыняцця. Нараджэнню якасна новага — асабістага — песеннага смеху папярэднічала вялікая гістарычная эпоха песенна¬га смеху гуртавога, абрадавага. Вядома, што пecнi жартоўнага характару займаюць не малое месца ў раздзелах каляндарна- i сямейна-абрадавай лірыкі, у прыватнасці сярод песень вясновых i купальскіх, радзінных i вясельных (хаця i там яны па паходжанню больш познія, чым песні «сур'ёзныя», нежартоўныя). Тая «прыватнасць», «асабістасць» моманту, што характарызуе смех у пес¬нях, накшталт «Ой, хацела ж мяне маць, «А я ў печы не паліла», «Сам не знаю, не ведаю» у абрадавай лірыцы проста была немагчыма. Аднак станаўленне жанру жартоўных песень грунтавалася, безумоўна, на эстэтычных традыцыях «смеш¬ных» песень абрадавых.
Асобную групу сярод жартоўных складаюць так званыя песні-небыліцы i песні пра розныя неверагодныя гісторыіз жыцця жывёл, птушак i насякомых. У даўнія часыпесні гэтыя, мабыць, прымыкалі да пэўных абрадавых цыклаў, генетычна былі прыўрочаны да нейкіх...

После офорления заказа Вам будут доступны содержание, введение, список литературы*
*- если автор дал согласие и выложил это описание.

Эту работу можно получить в офисе или после поступления денег на счет в течении 30 минут.
ФИО *


E-mail для получения работы *


Телефон *


Дополнительная информация, вопросы, комментарии:


С условиями прибретения работы согласен.

 
Добавить страницу в закладки
Отправить ссылку другу