Культура беларускiх зямель у 9-13 ст. - Скульптура
эссе, История Объем работы: 7 стр. Год сдачи: 2010 Стоимость: 10 бел рублей (323 рф рублей, 5 долларов) Просмотров: 840 | Не подходит работа? |
Оглавление
Введение
Литература
Заказать работу
Змест
Культура беларускіх зямель у 9-13 ст.–Скульптура………3
Спісак выкарыстаннай літаратуры …………………………………………….7
Культура беларускіх зямель у 9-13 ст.–Скульптура………3
Спісак выкарыстаннай літаратуры …………………………………………….7
Культура беларускіх зямель у 9-13 ст. – Скульптура
Скульптура – гэта від выяуляльнага мастацтва, які адрозніваецца тым, што творы маюць аб'ём і трохмерную форму. Аб'ектам скульптурнага створанага вобраза часцей за усе з'яуляюцца людзі і жывелы.
Я лічу, што перад тым, каб разгледзіць данную тэмы, трэба выявіць тыя умовы, пры якіх адбывалася развіцце скульптуры на беларусскх землях у 9-13 стагоддзі. Вядома, што 9-13 ст. гэта менавіта той перыяд гісторыі, калі прынімаецца хрысціянства на беларускіх землях. Канешне, галоунай тэматыкай скульптурных творау тага перыяду і будзе менавіта рэлігіезная тэма.
Па маему меркаванню, беларуская культура ІХ-ХІІІ стст. развівалася ў межах сусветных культурна-гістарычных тэндэнцый. Значны ўплыў на яе аказала прыняцце хрысціянства, якое стала штуршком у развіцці культурных працэсаў. У той жа час на гэтым этапе быў закладзены падмурак фарміравання беларускага этнасу і адметнай культуры нашага народа.
З прыняццем хрысціянства і развіццём феадальных адносін культура падзяляецца па саслоўным прынцыпе на два накірункі – традыцыйную (ці народную) культуру і культуру пануючага класа. Культура пануючага класа была амаль аднолькавай на ўсёй тэрыторыі Кіеўскай Русі, бо яе фундамент – візантыйскае праваслаўе, агульная пісьменнасць, заснаваная на старажытнарускай мове, агульныя палітычныя, эканамічныя і сацыяльныя інтарэсы. Традыцыйная культура ў кожнай мясцовасці мела свае асаблівасці, значныя адрозненні, характэрныя для плямёнаў, ад якіх пайшло мясцовае насельніцтва.[3, c.104]
На мой погляд, прыняцце хрысціянства стала адной з самых важных падзей культурнага жыцця беларускіх зямель у ІХ- пач. ХІІІ стст. Першыя звесткі аб пранікненні на ўсходнеславянскія землі хрысціянства па візантыйскім узоры адносяцца да ІХ ст. Лічыцца, што хрысціянкай была кіеўская княгіня Вольга. Ісландская «Сага аб хрышчэнні» ўзгадвае пра манастыр Іаана Прадцечы ў Полацку, заснаваны каталіцкім місіянерам Торвальдам-вандроўнікам у Х ст.
Скульптура – гэта від выяуляльнага мастацтва, які адрозніваецца тым, што творы маюць аб'ём і трохмерную форму. Аб'ектам скульптурнага створанага вобраза часцей за усе з'яуляюцца людзі і жывелы.
Я лічу, што перад тым, каб разгледзіць данную тэмы, трэба выявіць тыя умовы, пры якіх адбывалася развіцце скульптуры на беларусскх землях у 9-13 стагоддзі. Вядома, што 9-13 ст. гэта менавіта той перыяд гісторыі, калі прынімаецца хрысціянства на беларускіх землях. Канешне, галоунай тэматыкай скульптурных творау тага перыяду і будзе менавіта рэлігіезная тэма.
Па маему меркаванню, беларуская культура ІХ-ХІІІ стст. развівалася ў межах сусветных культурна-гістарычных тэндэнцый. Значны ўплыў на яе аказала прыняцце хрысціянства, якое стала штуршком у развіцці культурных працэсаў. У той жа час на гэтым этапе быў закладзены падмурак фарміравання беларускага этнасу і адметнай культуры нашага народа.
З прыняццем хрысціянства і развіццём феадальных адносін культура падзяляецца па саслоўным прынцыпе на два накірункі – традыцыйную (ці народную) культуру і культуру пануючага класа. Культура пануючага класа была амаль аднолькавай на ўсёй тэрыторыі Кіеўскай Русі, бо яе фундамент – візантыйскае праваслаўе, агульная пісьменнасць, заснаваная на старажытнарускай мове, агульныя палітычныя, эканамічныя і сацыяльныя інтарэсы. Традыцыйная культура ў кожнай мясцовасці мела свае асаблівасці, значныя адрозненні, характэрныя для плямёнаў, ад якіх пайшло мясцовае насельніцтва.[3, c.104]
На мой погляд, прыняцце хрысціянства стала адной з самых важных падзей культурнага жыцця беларускіх зямель у ІХ- пач. ХІІІ стст. Першыя звесткі аб пранікненні на ўсходнеславянскія землі хрысціянства па візантыйскім узоры адносяцца да ІХ ст. Лічыцца, што хрысціянкай была кіеўская княгіня Вольга. Ісландская «Сага аб хрышчэнні» ўзгадвае пра манастыр Іаана Прадцечы ў Полацку, заснаваны каталіцкім місіянерам Торвальдам-вандроўнікам у Х ст.
Спісак выкарыстаннай літаратуры
1.Архітэктура Беларусі: Энцыклапедычны даведнік / Рэдкал.: А.А.Воінаў і інш. Мн.: БелЭн, 1993. 620с.
2.Доўнар-Запольскі М.В. Гісторыя Беларусі / Пер. з рус. Т.М.Бутэвіч і інш.; Прадм. Дз.У.Карава, Я.І.Бараноўскага. Мн.: БелЭн, 1994. 510с
3.Шымуковiч С.Ф. Гiсторыя Беларусi: курс лекцый. Частка I. / Шымуковiч С.Ф.– 2-е выдан-не – Мн.: Акад. кiрав. пры Прэзiдэнце Рэсп. Беларусь, 2005. – 235 с.
4.Энцыклапедыя гісторыі Беларусі:У 6 т. Т.1-5;Т.6.
Кн. 1-2. Мн.: БелЭн, 1993-2003.
5.Этнаграфія Беларусі: Энцыклапедыя. Мінск, 1989
1.Архітэктура Беларусі: Энцыклапедычны даведнік / Рэдкал.: А.А.Воінаў і інш. Мн.: БелЭн, 1993. 620с.
2.Доўнар-Запольскі М.В. Гісторыя Беларусі / Пер. з рус. Т.М.Бутэвіч і інш.; Прадм. Дз.У.Карава, Я.І.Бараноўскага. Мн.: БелЭн, 1994. 510с
3.Шымуковiч С.Ф. Гiсторыя Беларусi: курс лекцый. Частка I. / Шымуковiч С.Ф.– 2-е выдан-не – Мн.: Акад. кiрав. пры Прэзiдэнце Рэсп. Беларусь, 2005. – 235 с.
4.Энцыклапедыя гісторыі Беларусі:У 6 т. Т.1-5;Т.6.
Кн. 1-2. Мн.: БелЭн, 1993-2003.
5.Этнаграфія Беларусі: Энцыклапедыя. Мінск, 1989
После офорления заказа Вам будут доступны содержание, введение, список литературы*
*- если автор дал согласие и выложил это описание.